Amazon, büyük teknoloji şirketleri arasında belki de en çok eleştirilenlerden biri. Sıkı iş kurallarıyla tanınan Amazon, aynı zamanda büyük dolandırıcılıkların da hedefi oluyor.
Yıl sonu ettikleri zararı öğrenince emin olun epey şaşıracaksınız. Şimdi gelelim nasıl dolandırıldığına:
Her şey Amazon’un cömert iade politikası ile başlıyor.
Amazon’un cömert iade politikası, insanların şirketten haksız yere parasını geri almasını sağlıyor. Bu dolandırıcılık, basit gibi görünse de aslında birçok incelik içeriyor.
Amazon, dolandırıcılıkların farkında ve sürekli olarak prosedürlerini sıkılaştırıyor ancak yine de birçok insan, sistemden faydalanmaya devam ediyor.
Peki, süreç nasıl işliyor?
Dolandırıcılar, sahte Amazon hesapları oluşturup hediye kartları veya çalıntı kredi kartları kullanarak ürünler sipariş ediyor. Ürünler, genellikle geçici adreslere veya Airbnb evlerine teslim ediliyor.
Teslimat sırasında kuryelerle buluşup fotoğraf çekilmesini engelliyorlar. Sonra da ürünün teslim edilmediğini iddia ediyorlar. Daha sonra ürünleri, düşük fiyatlarla Discord topluluklarında satıyorlar.
Daha pahalı ürünler için farklı strateji uygulanıyor.
Dolandırıcılar ürünü satın alıp sahte bir kopya ile değiştirerek geri gönderiyorlar. Özellikle Apple’ın AirPods Max kulaklıkları, en çok kullanılanlardan biri.
Orijinal fiyatı 550 dolar olan bu kulaklıkların sahte bir kopyası, Alibaba’dan sadece 120 dolara satın alınabiliyor.
2021 yılında, 761 milyar dolarlık ürün iade edildi ve iadelerin %10,3’ü sahteydi.
Yani her yıl 78,3 milyar dolar dolandırıcılık anlamına geliyor ki zaten miktarın çoğu tespit edilemeden kalıyor.
Amazon, bu kayıpları telafi etmek için ya fiyatları artırmak ya da çalışan maaşlarını düşürmek zorunda kalıyor.
İlginizi çekebilecek diğer içeriklerimiz: